Seberapa Tinggi Tsunami Bisa Terbentuk?


How spooky the hits of tsunami in Aceh and Japan which happened a few years ago make us remind how scary this one of the giant wave but the question is how big can tsunami be formed? can tsunami be formed as high as mount everest like in hollywood films? if we count from when humans are not yet on the earth, many events can create a super high tsunami but the problem is it is very hard to find out how high the tsunami that happened at that time the standard is we count it from when we were born the biggest tsunami did not happen in Indonesia Japan, Bekasi, Antartica, Meikarta, or Hollywood. But the place when anyone does not know Alaska. The super cold place on the earth which is above here the highest tsunami reaches almost 520 meters or higher than the twin tower in our neighbor country which could easily sink it but the question is how could the Lituya Bay tsunami be this high? if in the average the tsunami happens because of underwater earthquakes or mountain explosions The scary Lituya bay tsunami was also caused by earthquake but an earthquake that made a giant cliff which is as heavy as 600.000 whales fall and attack waters very fast the same case also happened in the biggest dam in Italy where the cliff also fell and created a tsunami which attack people settlement with 2 times the height of Monas the question can the spooky tsunami be stopped? the short answer is no, unless we can call avatar Aang to handle it. the cause is if tsunami is already large it is almost impossible to stop it. but with the good alert we can save a lot of lives there are many ways applied to prevent tsunami we make tsunami walls, water doors, cannals but no one can really prevent the one of gigantic power of nature from this episode we know how deathly the tsunami can be formed Well don’t you dare to try to swim when tsunami comes because it is different from playing in the river bank and as usual thank you!

100 thoughts on “Seberapa Tinggi Tsunami Bisa Terbentuk?

  1. Halo bakso lovers.. Mimin mau sedikit ralat..

    Paus itu bukan ikan! Tapi masuknya sebagai mamalia air, sama kayak lumba-lumba dan dugong! Thanks to Mahfud, atas koreksinya.

    Keep asking, mimin selalu terbuka untuk diskusi yang terbuka dengan sumber yg kredibel! Stay tuned.

  2. Woy gua orang bekasi nih, Soal panas Sama Musibah kenapa Bekadi yang di sebut????

  3. Min..ngomong2 tentang bakso..apa bakso itu makanan asli Indonesia..apa bisa kita patenin bakso..sebagai kuliner asli Indonesia ?

  4. Kenapa kalo kita ngobrol sama temen atau orang lain pasti kita melihat matanya bukan mukanya

  5. BAKSO JATOH JADI TSUNAMI

    OKE BESOK ANTERIN GUA MAU KE LAUT AMERIKA

    MAU GUA JATOHIN BAKSO
    BIAR TSUNAMI

    HEHEHE:V

  6. Tsunami bebas bisa setinggi apa aja karna laut marah pada manusia jadi laut minta izin pada Allah untuk menenggelamkan kita dan akhirnya laut menenggelamkan beberapa kota dalam sekejap laut bisa buat setinggi tingginya yg bahkan lebih tinggi dari gunung everest

  7. Tsunami saat jaman dinosaurus itu bagi umat kristen ada malaiket yaitu lucifer yng di buang ke bumi atau neraka

  8. Min mau tanya dong kenapa kalo kita berbuat jorok kita merasa biasa aja,malah ketagihan.tapi kalo orang lain yang berbuat jorok,kita malah merasa jijik. -.- maaf kalo jorok

  9. Mulai sekarang kalo makan bakso jangan di pinggir pantai!! Bahaya bisa sunami…:-)

  10. Kenapa kk..di sekolah mapel nya bnyk sedangkan guru yg ngajar banyak? Makasih kk

  11. Tsunami sangat besar kalo ada gempa bumi pasti ada tsunami tapi itu di masa depan nanti

  12. min jelasin cara paus bisa tahan nafas lama dalem air dong, padahal dia nafasnya pake paru2 kan

  13. mas kalo orang jelek waktu bercermin liat diri sendirinya cakep atau jelek sama seperti yang orang lain liat mukanya

  14. Yuk ke. -1.000.000.000.000.000.000.000.000 karena dia sering benxana no f***k

  15. Tsunami Chixculub yang terbesar s3panjang masa. Terjadi pada 66 juta tahun yang lalu.

  16. Wah meikarta di sebut wkwkwkw deket rumah oe nih wkwmwm berasa terkenal cikarang wkwkw

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *